Kärringen mot strömmen

Publicerat: 20 augusti, 2013 i Ironi, Kvinnor
Etiketter:, , , ,

De flesta av mina väninnor tycker att det där med mens är ett ofog.

Det tycker inte jag.

När jag har mens är det helt OK att ligga på soffan och moffa i sig choklad. För visst blir man jättesugen på just choklad när man har mens? Som tur är har jag bara mens i 3-4 dagar.

Och när jag höjer rösten mot mannen eller barnen är det såklart alla menshormonernas som talar. För jag är inte den sortens fru/mamma som är irriterad på mina nära och kära i vanliga fall inte men en gång i månaden får de minsann tåla. Ofta är den gången 7 dagar lång men de andra 23 dagarna i månaden är jag hur mild och god som helst.

Och när jag inte kan knäppa knappen i favoritjeansen är det såklart för att jag binder en massa vatten när jag har mens. Inte för att jag har gått upp i vikt. Favoritjeansen brukar jag bara vilja ha på mig när jag har mens så hur de sitter i vanliga fall vet jag inte. Men jag förmodar att de sitter hur bra som helst. Det är konstigt att jag aldrig tänkt på att prova dem de 18 dagarna i månaden jag inte har mens.

Sist men inte minst vet jag att jag med all säkerhet får ligga och läsa min bok i lugn och ro när jag och mannen krupit till sängs på kvällen.  Jag älskar min man men jag älskar även att läsa.  Och mannen får ju i alla fall ligga 12 dagar i månaden. För jag har ju inte mens hela tiden……

kommentarer
  1. Härligt inlägg tycker mannen utan mens. 🙂

Lämna en kommentar